browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

009. Sporades – 2011 – Ziua 5. Miercuri, Scopelos

Posted by on March 8, 2012

Trezire de voie, pe la 8. Am facut shopping alimentar (paine, tzatziki) si am plecat spre golful Mikros Mourtia (Nudist Beach) pentru a lua masa fara nesuferita de hula.

Mourtia

In golf, eu m-am ocupat de mancare (cu Cosmin) iar uraciosii din echipaj s-au dus cu dinghi-ul la mal sa se cace. Evident ca si eu vroiam sa ma duc dar am amanat ca sa le fac mancare, iar apoi urlam la ei degeaba sa vina sa ma ia si pe mine. Pana la urma, au venit, m-am dus si eu cu Cosmin si m-am bucurat de verdeata vaii si vanticelul placut care ma mangaia pe… crestet.

Recomandam valea asta pentru a evita buda din barca

Am revenit la mal, in timp ce Dan facea iar pe foca si innota in apa relativ rece dupa care am mancat bunatatile gatite de subsemnatul, am dat sa manance la pescarusi, care spre surprinderea mea reactionau pozitiv la strigarea “pui, pui, pui” (desigur ca erau interesati in secundar si de bucatile de paine si resturile de ciuperci aruncate in apa).

Masa copioasa

Am plecat spre Skopelos cam pe la pranz iar la 11.30 eram in fata portului, gata de manevrele de andocare.

Scopelos

Am parcat barca in port tot cu mediteraneean mooring (destul de aiurea dupa parerea mea, ca am avut destule sincope intre carma, ancora si apoi parame). Bine, batea vantul destul de tare, era ceva hula iar barca de langa lasase ancora total aiurea insa asta nu scuza desincronizarile noastre. Pana la urma am legat-o cat de cat, Bogdan si Adi au ramas sa o lege mai frumos si eu m-am dus sa inchiriez ceva. Am optat pentru o masina si un scooter (eu masina, Dan scooter-ul) (dealtfel, masina s-a dovedit mai tarziu o idee cam proasta, insa ne simteam destul de obositi dupa alegaturile din Skyros si Alonissos).

Vecinu de chei

Dan, in forma

Cu masina am plecat spre castelul din oras si apoi spre Glossa insa am ratat si castelul (care nu era chiar un castel cu o ridicatura care era in globata in oras) si am luat-o aiurea pe un drum asfaltat care ne-a dus la groapa de gunoi a insulei. Pe baza unei harti si a GPS-ului am continuat drumul care a devenit drum pietruit si apoi drum forestier de coasta (spectaculos dealtfel dar pentru mine foarte agasant, iar pentru Dan si Costin care erau pe scuter in spate a fost o adevarata placerea praful ridicat de mine cu masina).

Cu masina prin scopellos

vedere de sus

Un fel de corcoduse

Oricum am perseverat sperand sa ajung la Kalogiros si de acolo la Klima. Am ajuns intr-un final la Kalogiros (de fapt pana in sat drumul a virat stanga) si apoi am inceput o urcare criminala, extrem de abrupta insa pe un drum betonat). Masinuta, un Hyundai Getz tragea super greu cu 4 oameni in ea insa s-a descurcat de minune dat fiind conditiile. Brusc, drumul betona s-a terminat si am revenit la drum forestier, insa plin de noroaie. In fata unei mari zone cu nori si in dreptul unor capre care ma priveau curioase de parca nu mai vazusera masina am decis sa ne intoarcem. Baietii erau total indiferenti asa ca i-am dat jos si am intors (cu pretul catorva lovituri pe sub masina) si ne-am intors. Pe drum ne-am separat de Dan si Costin care au ales alt drum, pare-se mult mai interesant decat al nostru.
Noi am revenit in oras, am gasit castelul iar de sus am vazut barca de langa, care oricum lasase ancora aiurea, cum fusese impinsa de vant spre barca noastra. Bogdan al mers sa verifice ce poate sa faca iar eu am coborat pe jos si m-am plimbat putin prin oras.
Am plecat apoi spre Glossa, de data asta pe drumul cel bun. Drum plictisitor cu masina, T si Cosmin au dormit in masina in ciuda faptului ca am condus putin mai tare pe serpentinele alea. De fapt doar Adi a observat asta si m-a stresat tot drumul sa tin mainile pe volan.

Am vazut rechini. Erau morti, in Glossa

NFS

Seara am mancat pe barca, innauntru ca ni s-a parut frig si cam pe rand, baietii continuandu-si somnul inceput in masina. Eu m-am mai plimbat cu masina peste noapte putin spre o manastire de pe deal, ca nu aveam somn. Pe drum am lovit cam tare scutul asa ca m-am intors cu idea ca o sa incerc dimineata pe lumina.