browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

007. Sporades – 2011 – Ziua 3. Luni. Skiathos

Posted by on August 9, 2011

Iarasi m-am trezit pe la 5 dimineata. Am iesit pe dealul de sub biserica din Linaria pentru a vedea marea si a scapa de utilizarea wc-ului marin. Cand am ajuns sus am fost surprins de forta vantului. Abia stateam in picioare (probabil ca era 20-25 noduri, in rafale foarte puternice). Am mers jos la barca, I-am chemat si pe Bogdan si pe Adi sa “simta” si ei vantul si apoi ne-am echipat de plecare.

Let's party...

Plecarea de la cheu, cu vant din travers care ne impingea in doc a fost excelenta (un spring dinspre prova la o baba de pe doc dinapoia traversului, tinut “la mana” de pe barca, motor pe inainte, eu pe mal am impins putin barca sa ii dau un impuls si T, skipper-ul,  a iesit foarte frumos cu motor pe inapoi). Foarte elegant !

T a decis sa mergem doar la motor asa ca dupa strangerea baloanelor, am cam frecat menta. In golf, 25 noduri vantul in rafale, dinspre tribord. In stramtoare, acelasi vant, nici o problema.

In golf, lucrurile nu aratau asa rau

Dupa trecerea de insulita cu cotlete, pardon, capre, am inceput sa avem valuri. Din ce in ce mai mari. Moralul era destul de ridicat, dar cam toti aveam morcovul bine infipt.

T isi pusese fatza serioasa spre grav si toti si-au pus vestele fara nici un comentariu. Ale dracu’ veste, tare incomode mai sunt. Data viitoare sa nu uit sa imi iau vesta de la caiac. Eu mi-am tras si o cagula pe cap, sa nu imi mai crape buzele (din experienta, la vant puternic ma alegeam cu niste crapaturi la bot de toata frumusetea). Adi a coborat in cabina sa isi ia aparatul (ce curajos!!!) s-a apucat sa faca poze dupa ce s-a lasat inhamat cu greu de catre Dan. Al dracu ham, nu i se aseza deloc pe cur. Pana la urma l-a pus de bine de rau, ii statea ca dracu, probabil pentru ca era un ham de piept si el si l-a pus pe cur, dar asta e mult mai putin important decat siguranta omului si oricum ne-am dat seama de acest mic detaliu muuult mai tarziu…).

Garantat, ii punea doar hamul ...

Eu cu Dan ne-am apucat de mancat seminte. Era foarte tare, pentru ca era suficient sa scuipi putin cojile si vantul le lua imediat in primire. Mai tare era ca ele aterizau peste tot : pe ceilalti, pe mare, in barca.
Valurile cresteau rapid. Erau laaargi si maaari. Veneau initial din travers dar apoi au inceput sa vina din mai multe directii (directia generala fiind din tribord) iar barca doar la motor, cu toate velele stranse complet, era destul de neplacut leganata. Efectul privitului prin obiectiv s-a vazut la Adi care a inceput sa dea la boboci peste bord. Noroc ca nu mancase nimic de dimineata asa ca nu era prea mare risipa. Dealtfel nimeni nu mancase nimic si totusi nimeni nu se plangea de foame.

Lucrurile pareau inca stabile 🙂

Eu am gasit un loc de stat pe barca foarte tare : sus pe masa rabatata, calare ca pe un cal. Eram incantat ca nu am simtit nici o simptoma a raului de mare (pentru cine nu stie, eu am avut cu ceva timp in urma o repriza de 24 ore de rau de mare, da’  d’ala rau cu adevarat… si cunosc prea bine toate fazele lui). Oricum bagam seminte cu cola la greu, de incepuse sa ma usture limba. Pana la urma Bogdan m-a dat jos de pe cal. Era tare ingrijorat (se vede bine in poze).

Privire de skipper ingrijorat

Party....

Cu binoclul in mana m-am apucat sa ma benoclez la Skyros si asa am observat ca inca suntem in adapostul insulei, valurile, care deja erau ingrijorator de mari, erau inca valuri “de adapost”.  Am facut poze si am filmat, ocazie cu care am luat un val in aparatul foto care s-a umplut cu apa de mare. Asta a compromis toate pozele din dimineata asta, aparatul insa s-a dovedit din nou extrem de rezistent, tinand cont ca apa curgea din el pe la incheieturi.

Si dai, si lupta...

Aparatul foto, plin cu apa de mare, continua sa reziste ...

Vantul a ajuns la 35 noduri asa ca scapam foarte usor de cojile de la seminte. Odata cu cresterea vantului si a valurilor crestea si ingrijorarea echipajului si scadea si curajul. Cel putin al meu scazuse destul de mult. Asa ca i-am zis lui  T ca daca decide sa ne intoarcem, eu sunt de acord. Oricum decizia era a lui insa speram sa ia o decizie in acest sens. Dupa 10 minute a dat comanda de intoarcere. Inca nu iesisem din adapostul insulei si barca sarea ca toti dracii pe valuri.
Dupa intoarcere Adi a vrut sa isi pastreze bordul pentru dat la boboci, spre ingrijorarea echipajului care s-a manifestat galagios si l-a trimis in bordul de sub vant…

Sa borasc, sa nu borasc...

Trecerea prin stramtoare a fost deja rutina, aterizarea insa a fost cu probleme. Eu am sarit pe mal pentru a lega barca dar T s-a apropiat prea mult de mal (in loc sa se lase dus de vant) si a lovit cu tribordul. Mi-a fost ciuda ca nu am putut sa tin barca dar forta cu care apasa vantul nu mi-a dat nici o sansa. Un colt de marmura a lasat o urma de un deget pe tribordul barcii si o zgarietura destul de lunga dar superficiala. Poze nu am facut, eram prea suparat de zgarietura.

Imediat dupa noi au aparut si doua bijuterii pe apa… pozele vorbesc de la sine:

Bijuteriile

Supararea ne-a trecut destul de repede asa ca am inchiriat din nou scutere iar eu cu Dan am plecat sa vedem sudul insulei pe care nu l-am vazut in ziua precedenta. Am mers muuult ne-am bucurat de peisajul salbatic, cu stanci, pomi deformati de vantul puternic si capre, muuuulte capre (si frumoase si urate*). Mi-a placut tare mult un canion nu prea adanc sapat in stanca unde am facut si poze.

Skyros, sud

Sud

Harta

Peisaj modelat de vant ... care's capre care's pietre ?

Canionul

Floricele pe campii...

Dupa ce am revenit la barca, ne-am regrupat toti si am plecat in Skyros. Ne-am plimbat, am facut poze, ne-am amuzat ca niste copii. O chestie funny : T m-a pus sa caut vopsea si chit sa reparam barca asa ca intru intr-un magazin (un fel de “Ferometal”) si intreb pe o tanti batrana in daca are “boghia ta scafi” (in traducere un fel de “vopsea – barci”). N-avea dar m-a trimis la un alt magazin,putin mai jos in oras. Acolo intreb in greceste o fata draguta daca stie engleza si raspunsul este :”Da, dar poti sa imi zici si in romaneste”. Eu, care am compilat doar “da-ul”  incep sa vorbesc in engleza spre amuzamentul fetei si al lui Bogdan. Pana la urma ne-am lamurit : fata era basarabeanca, de vre-o 7 ani pe insula asa ca ne-a ajutat sa ne intelegem cu proprietarul magazinului. Din pacate, noi nu stiam exact ce vroiam asa ca am renuntat sa mai cumparam (ei aveau niste cutii mari cu chit si vopsea, noi speram sa gasim un kit cu de toate special pe care sa scrie de preferat “repairing kit for boats” :D).

Peisaj urban cu scuteristi

Bulevard

Fortareata, inaccesibla dupa cutremurul din 2001

Skyros, clasic mediteraneean 2

In centru

Spre seara, dupa ce am cautat prin oras pe sus un restaurant care sa ne faca cu ochiul, am mancat din nou la grecul de pe plaja din Magnesia. Am mancat iarasi ca un spart. De data asta am luat o musaca de vinete plus tzatziki-ul de rigoare. Nu sunt eu fan al vinetelor dar a fost buna. Grecu’ ne-a facut cinste cu tzipouro, dar cum noi nu bem, am livrat toate paharelele catre Dan si Cosmin. La plecare, Cosmin si-a pus casca de moto invers, motiv de hahaiala generala.
Drumul de intoarcere a fost relaxant si fara surprize. Dan care era pe impreuna scuter cu Adi era sa rateze o curba in timp ce priveau amandoi un golfulet (din fericire a rezolvat situatia ca alfel ar fi facut un salt de cateva zeci de metrii in jos). Seara am adormit repede in timp ce baietii jucau poker.

One Response to 007. Sporades – 2011 – Ziua 3. Luni. Skiathos

1. Fotograf nunta Adina

Ce frumoasa este marea lor.