browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

001. Jurilovca – Gura Portitei si inapoi – Iulie 2010

Posted by on August 2, 2011

A fost bine, a fost greu, a fost frumos !
Dupa ce am planuit si am facut 2 tentative de a pleca in aceasta tura, ambele zadarnicite din cauza vremii, pana la urma am reusit sa pacalim vremea si sa incercam tura mult asteptata.

Am ajuns la Jurilovca pe la 9, am parcat in zona “cu plata”, la 2 m de apa si in 5 minute eram deja in caiac, pe directia “Cap Dolosman”.
Pescarii de acolo care ne-au vazut au avut evident reactia deja clasica “plecati cu asta la Portita ???!!!”.

Mascota expeditiei ...

Jurilovca

Drumul pana la Argamum a fost super, vantusor din vest, la adapost de stuf intr-o ora si jumatate debarcam la poalele cetatii, privind cu un ochi in spate, catre o vidra care ne-a facut cu mana si care apoi s-a ascuns si cu un ochi catre valurile de pe Razelm, care nu erau mici deloc.

La padela

Am vizitat rapid cetatea si apoi am luat-o catre Insula Bisericuta, insa lucrurile nu au fost deloc simple. Valuri mari, din laterala, vant destul de tare… am parcurs cei 3 km intr-o ora. Am debarcat pe insulita, am stat putin, am mancat si apoi cap compas Portita.

Cetatea Argamum

Argamum si Razelm-ul inspumat

Padelam printre pelicanoli ...

Insula bisericuta cu pelicanii sai

Prima debarcare pe Insula Bisericuta

Exploram si ne lasam mancati de tantari

Locuitorii insulei si-au luat zborul, asa ca am decis sa ne intoarcem

Mascota s-a adaptat perfect vietii de caiac ... probabil ca are nasul infundat 😀

Ne apropiem de Gura Portitei, pazita de 2 pelicani

Am sosit !

Total drum : 5 ore in care am padelat fara eforturi extraordinare. Satisfactia este maxima iar Alex se bucura din plin de contactul cu pamantul si alearga peste tot prin mica asezare.

Portita

Ne-am cazat la casute, langa o gasca de biciclisti care venisera pe malul marii pana aici.  Plimbarea lor o gasiti aici : http://www.plimbaricubicicleta.ro/2010/09/vadu-periboina-gura-portitei-iunie-2009.html

La casute

Ne-am plimbat pe  malul marii, am stat la focul de tabara facut de gazde (extraordinar de frumos)

Pe plaja

Peste noapte s-a pus vantul, asa ca duminica dimineata sufla un vant de nord de abia stateai pe picioare.
Am plecat la 10, chiar daca am fost avertizati ca sunt valuri mari si nu vom putea trecere. Si erau… mari. Vantul era de NW, in rafale. A trebuit sa bag caiacul in stuf ca sa pot imbraca juniorul cu costumul de izopren. Asta a fost o treaba tare complicata. Caiacul se legana, vantul batea ca dracu, dar am reusit. Am ajus la 12 la Bisericuta insa Razelm-ul arata exact ca marea : valuri mari, inspumate.

Razelm-ul suparat

Doar atat mai aveam ca sa trecem stramtoarea...

Am decis ca e mult prea periculos asa ca dezamagiti, am luat-o inapoi spre Portita unde am pus caiacul pe vaporas si am trecut ca pensionarii.

Asteptand vaporasul...

Vine "gabara"... gata de imbarcare

Cu caiacul pe vapor... e cam trist dar macar e "safe"

Concluzia : nu e o tura de incepatori, toate avertismentele pesimiste despre Razelm s-au adeverit, trebuie sa stii cand sa renunti, si … URMEAZA SINOE !

5 Responses to 001. Jurilovca – Gura Portitei si inapoi – Iulie 2010

1. VladG

Ce mica e lumea! 🙂
    O mica eroare, in titlu, a fost 2010, nu 2011 😉
    Salutari de la “biciclisti”!

2. Doi Nomazi

Excelenta tura si relatarea!

3. offshore company

Vasul în cauză este utilizat de cursanţii şcolii de navigaţie SetSail şi a intrat în posesia instructorului prin anul 2002. SetSail.ro informa ieri că „Sorin Drugan a petrecut o noapte în dreptul localităţii Vadu, timp în care valurile au împins treptat velierul spre ţărm”. Aceeaşi sursă mai arată că „ancora lansată la apă a derapat pe o distanţă considerabilă apoi a rupt parâma de ancoraj”. „În dimineaţa zilei de 6 iulie, yachtul depăşise două praguri nisipoase şi se afla la o distanţă de 4 metri de ţărm.Adâncimea apei era de 70 cm, în condiţiile în care pescajul velierului este de 150 cm.Căpitanul, ştiind că echipajul este în siguranţă şi prognoza meteo este favorabilă, a decis să încerce repunerea vasului la apă adâncă prin manevre clasice de dezeşuare. Un grup de şase yachtmeni au răspuns apelului căpitanului şi s-au deplasat cu forţe proaspete din Bucureşti în localitatea Vadu. Timp de 12 ore au efectuat manevre de dezeşuare, fără însă rezultat. Ancorele folosite pentru tracţiunea ambarcaţiunii spre larg derapau pe fundul nisipos. Azi (nr. ieri), căpitanul Sorin Drugan a luat decizia de a chema în ajutor nave cu motor de putere mare pentru a tracta yachtul spre larg”, se mai arată într-un punct de vedere oficial al celor de la SetSail. Contactat telefonic, Sorin Drugan ne-a spus, în timp ce naviga, că în timpul evenimentelor nu a fost nimeni rănit. „Nu a fost o întâmplare nefericită, ba chiar dimpotrivă”, a mai menţionat instructorul cu privire la micul incident.